Autor Wątek: Pierwszy roku planu „Push to Pass”  (Przeczytany 456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafaucio

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3951
  • Postaw piwo: +19/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: "Cezaria" C5 2.0 HDi '02 i Astra G 2.0 DTI '02
  • Prawidziwe imię: Rafał
Pierwszy roku planu „Push to Pass”
« dnia: Luty 26, 2017, 18:36:06 pm »
Pierwszy roku planu „Push to Pass” - rekordowe zyski i sukces ostatnio wprowadzonych modeli.

Już trzeci rok z rzędu Grupa osiągnęła wzrost w trzech kategoriach:
- wzrost marży operacyjnej w sektorze motoryzacyjnym o 6%1 w porównaniu do 5% w 2015 r.
- wzrost sprzedaży: 3,15 miliona sprzedanych samochodów2, +5,8%
- wzrost pozycji finansowej netto dzięki dodatniemu Free Cash Flow3 w wysokości 2,7 miliarda euro w 2016 r.
Grupa zrealizowała swoje średnioterminowe cele operacyjne.
Po raz pierwszy od 2011 r.4, na najbliższym Walnym Zgromadzeniu zostanie zaproponowana wypłata dywidendy w wysokości 0,48 euro na akcję.

Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA, oświadczył: „Te osiągnięcia najlepiej świadczą o naszej zdolności uzyskiwania doskonałych wyników i to przez kolejne lata, pomimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej. To efekt wysiłków włożonych w poprawę efektywności działania grupy i mobilizacji naszych pracowników, reprezentujących wysokie kompetencje podczas realizacji planu Push to Pass. Grupa pracuje na co dzień nad stworzeniem warunków sprzyjających trwałemu wzrostowi i rentowności, do czego przyczynia się również sukces pierwszych modeli wprowadzonych w ramach naszej ofensywy produktowej.”

Obroty Grupy wyniosły w 2016 r. 54,030 mld euro, w porównaniu do 54,676 mld euro w 2015 r. Obroty sektora motoryzacyjnego wyniosły 37,066 mld euro wobec 37,514 mld euro w 2015 r. Przy przyjęciu stałego referencyjnego kursu wymiany oznacza to wzrost odpowiednio o 2,1% i 2,7%, głównie dzięki sukcesowi wprowadzonych ostatnio modeli i strategii pricing power. Po uwzględnieniu niekorzystnych różnic kursowych oznacza to spadek o 1,2%.

Wynik bieżący na działalności operacyjnej Grupy wyniósł 3,235 mld euro, o 18% więcej niż w roku 2015. Wynik bieżący na działalności operacyjnej sektora motoryzacyjnego wyniósł 2,225 mld euro, o 19% więcej niż w roku 2015. W warunkach niesprzyjających zmian kursów walut wzrost ten zawdzięczamy przede wszystkim zwiększeniu sprzedaży, korzystnemu efektowi mixu i ceny oraz redukcji kosztów stałych i kosztów produkcji.

Przychody i koszty operacyjne jednorazowe Grupy wyniosły -624 mln euro w porównaniu z kwotą 757 mln euro w 2015 r.


Koszty finansowe netto Grupy wyniosły -268 mln euro w porównaniu z kwotą -642 mln euro w 2015 r.

Skonsolidowany wynik netto Grupy wyniósł 2,149 mld euro, co oznacza wzrost o 947 mln euro. Wynik finansowy netto spółek objętych konsolidacją w części przypadającej na Grupę wyniósł 1,73 mld euro, w porównaniu do 899 mln euro w roku 2015.

Wynik bieżący na działalności operacyjnej Banku PSA Finance wyniósł 571 mln euro5, o 11% więcej w stosunku do 2015 r.


Wynik bieżący na działalności operacyjnej spółki Faurecia wyniósł 970 mln euro, o 17% więcej niż w roku 2015.

Free Cash Flow na działalności produkcyjnej i handlowej wyniósł 2,698 mld euro.

Na koniec grudnia 2016, łączny stan zapasów wyniósł 406 tys. samochodów (w tym w sieci niezależnych partnerów) i był o 56 tys. samochodów wyższy niż na koniec grudnia 2015.

Pozycja finansowa netto w działalności produkcyjnej i handlowej na dzień 31 grudnia 2016 wyniosła 6,813 mld euro. Dla porównania na koniec grudnia 2015 r. było to 4,56 mld euro.

Na najbliższym Walnym Zgromadzeniu zostanie zaproponowana wypłata dywidendy w wysokości 0,48 euro na akcję. Dzień dywidendy (tzw. dzień odcięcia dywidendy) wypada 15 maja 2017. Wypłata dywidendy nastąpi 17 maja 2017.

Perspektywy rynkowe:
Zgodnie z przewidywaniami Grupy, w 2017 roku rynek samochodowy w Europie, a także w Ameryce Łacińskiej i Rosji powinien utrzymać się na stabilnym poziomie. Natomiast w Chinach spodziewany jest 5-procentowy wzrost.

Przyjęte cele operacyjne:
Najnowsze cele planu Push to Pass:
- uzyskanie bieżącej marży operacyjnej6 o średniej wysokości powyżej 4,5% w przypadku sektora motoryzacyjnego w latach 2016-2018 oraz docelowo 6% w 2021 roku;
- wzrost obrotów Grupy o 10% w latach 2015-20187, przy jednoczesnym dążeniu do uzyskania docelowego wzrostu o 15% w roku 20217.

Kalendarz finansowy:
26 kwietnia 2017: obroty za pierwszy kwartał 2017
10 maja 2017: Walne Zgromadzenie akcjonariuszy dotyczące roku rozliczeniowego 2016
26 lipca 2017: wyniki za I półrocze 2017
25 października 2017: obroty za trzeci kwartał 2017

Skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy PSA na dzień 31 grudnia 2016  r. zostało przyjęte w dniu 16 lutego 2017 r. przez Zarząd, a następnie zatwierdzone dniu 22 lutego 2017 r. przez Radę Nadzorczą. Biegli rewidenci Grupy ukończyli badanie sprawozdań finansowych i obecnie przygotowują raport z badania skonsolidowanych sprawozdań Grupy.
Ze sprawozdaniem finansowym oraz prezentacją wyników za rok 2016 można się zapoznać na stronie internetowej Grupy (www.groupe-psa.com) w zakładce „Finance”.

 

 

1 Wynik bieżący na działalności operacyjnej do przychodów
2 W tym 233 tys. samochodów wyprodukowanych w Iranie na licencji Peugeot w 2016 r., w ramach umowy joint-venture zawartej z Iran Khodro 21 czerwca 2016.
3 Działalność produkcyjna i handlowa
4 Dywidenda za rok obrotowy 2010, wypłacona 7 czerwca 2011 r.
5 całość zysku Banque PSA Finance. W sprawozdaniu finansowym Grupy PSA jednostki współkontrolowane (wspólne przedsięwzięcia) są objęte konsolidacją metodą praw własności, a pozostałe segmenty działalności objęte porozumieniem zawartym z Santander zostały zaklasyfikowane jako „segmenty działalności przeznaczonej do zbycia lub przejęcia”.».
Rodzina Cytromaniaków :)
Rafał, Magdalena i Igorek :)

Offline Rafaucio

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3951
  • Postaw piwo: +19/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: "Cezaria" C5 2.0 HDi '02 i Astra G 2.0 DTI '02
  • Prawidziwe imię: Rafał
Odp: Pierwszy roku planu „Push to Pass”
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2017, 18:39:50 pm »
Szkoda, że Polacy ze względu na swoje mizerne dochody mają niski wpływ na takie wyniki. Obecnie w Polsce niestety ale, to przede wszystkim sprzedaż "służbówek" napędza sektor sprzedaży nowych aut a my pobijamy rekordy w sprowadzaniu nówek nieśmigajek z dziesięcioletnim stażem z zachodu :(
Rodzina Cytromaniaków :)
Rafał, Magdalena i Igorek :)

Offline misio

  • Polityk
  • Wiadomości: 1025
  • Postaw piwo: +49/-0
  • Marka samochodu: DajEwo
  • Model: Tico, bo tiko tiko pali
  • Prawidziwe imię: Mściwuj
Odp: Pierwszy roku planu „Push to Pass”
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2017, 07:01:48 am »
Rafaucio, jak mi to ktoś kiedyś powiedział, nowe auta kupują jelenie. A takiego 10latka w którym "wróg" tylko słuchał radia, to grzech nie kupić, cena dużo niższa i na wartości nie traci

Offline Rafaucio

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gawędziarz-erotoman
  • Wiadomości: 3951
  • Postaw piwo: +19/-0
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: "Cezaria" C5 2.0 HDi '02 i Astra G 2.0 DTI '02
  • Prawidziwe imię: Rafał
Odp: Pierwszy roku planu „Push to Pass”
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2017, 11:45:06 am »
Też tak mówię, ale to jednak zależy od zamożności ludzi. Dam Ci inny przykład, czy TV, pralkę, lodówkę  lub komputer też zawsze kupujesz używaną? Jeszcze jakiś czas temu tak było,. że ten sprzęt sprowadzało się z zachodu kilkuletni bo był "prawie" nówka. Teraz tak patrzymy na auta, ale jeżeli byłoby nas stać to pewnie w duszy miałbyś 10 letnie auto tylko kupił nowe lub prawie nowe (do 3 lat).
Rodzina Cytromaniaków :)
Rafał, Magdalena i Igorek :)

Offline dutrys

  • Stowarzyszenie SKC
  • Gaduła
  • Wiadomości: 372
  • Postaw piwo: +1/-0
  • tel 609570146
  • Marka samochodu: Citroen
  • Model: Xantia v6
  • Prawidziwe imię: Ryszard
Odp: Pierwszy roku planu „Push to Pass”
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 28, 2017, 07:57:23 am »
No tak, ale z silnikiem 1,2 !  dziękuje, Skodę (czeską) już miałem, wolę X ......... ;D
skazany na  ....2 X ?!